

AEON hiện là một trong những tập đoàn thương mại bán lẻ lớn nhất trên thế giới với 179 liên doanh trong và ngoài nước Nhật Bản. Được thành lập từ năm 1758, với lịch sử trải dài trên 260 năm, Tập đoàn AEON là một trong những nhà bán lẻ lâu đời nhất tại Nhật Bản.
Trong suốt quá trình hoạt động của mình, Tập đoàn AEON duy trì một cam kết không hề thay đổi đó là luôn đặt ra tiêu chí “Khách hàng là trên hết”. Nguyên tắc cơ bản của Tập đoàn AEON chính là hướng tới một xã hội thịnh vượng, ổn định và hòa bình thông qua hoạt động bán lẻ. Với trách nhiệm đó, Tập đoàn AEON đã có được lòng tin của khách hàng cũng như mở rộng hoạt động kinh doanh không chỉ tại Nhật Bản mà còn tại các quốc gia khác trong khu vực Châu Á trong một khoảng thời gian dài.
AEON chính thức bắt đầu hoạt động tại Việt Nam từ năm 2009 dưới hình thức Văn phòng Đại diện (01/12/2009 – 10/07/2012). Ngày 07/10/2011: Được sự chấp thuận từ UBND Tp.Hồ Chí Minh, Công ty TNHH AEON Việt Nam chính thức được thành lập, đầu tư cho các hoạt động về xây dựng, tổ chức, quản lý và kinh doanh các mô hình Trung tâm thương mại, Trung tâm bách hóa tổng hợp và Siêu thị (TTBHTH&ST) hiện đại.
Nhân viên Tổ chức Đào tạo (Training Organizer Officer)

Training Organizer is responsible for managing data, services and organizing training activities through integrating all the resources into the system to provide business insights.
Key Activities:
1. Manage Training Data & Reports
2. Organize Training Courses
3. Organize & Coordinate Events
4. Proceed Payment & Manage Outsourced Services
5. Organize Tangible & Intangible Assets
6. Other duties
Roles and responsibilities:
Data management & Reports (20%)
- Regularly collect, update and clean training related data from various sources (internal & external)
- Generate periodic reports, dashboards to visually present ideas and quickly map out issues with the business, guiding quality decision
- Work & follow up with other depts (IT, HR, etc.) to synchronize / interface with internal systems.
- Evaluate training effectiveness, ROI and report to higher management.
- Monitor & evaluate effectiveness of training budget.
- Ensure training documents, certifications and data are managed properly.
Organize Training Courses (30%)
- Meet and work with other Depts. to identify the needs and execute training events.
- Create, innovate & follow up coordination process in order to provide high quality & timely service to learners.
- Develop / design digital assessment and evaluation tools and content to support training activities
- Plan, organize, and implement a range of training activities. Organize & Coordinate Events (15%)
- Work with related depts (Admin, Facility, IT, etc.) in organization of events (room, facilities, equipment, stationaries, etc.).
- Brainstorm ideas and improve current process to ensure events run smoothly.
- Create checklist, manage stakeholders & follow up with related depts in preparation of events.
- Propose automation mechanisms to improve productivity and effectiveness.
Proceed Payment & Manage Outsourced Services (20%)
- Plan & manage budget in the system as approved.
- Create periodic budget reports, analyse issues & propose appropriate solutions - Work and manage suppliers to ensure high quality service provided.
- Negotiate with suppliers and proceed payment.
Organize Tangible & Intangible Assets (10%)
- Create & maintain management system of dept\'s assets (facility, books, tools, etc.)
- Collect, organize and create backup data of internal & external training material, content, supplier\'s information, etc.
Other duties (5%)
- Other tasks or responsibilities as assigned by Training Manager.
- Be responsible for assisting the supervision of G1, G2 staff and train new hires.

Qualification and Job Requirements:
- College or University degree
- Minimum 01 year of training experience
- Computer literate: Word, Excel, PowerPoint, Outlook and Internet
- Good knowledge of spoken and written English.
- Strong communication, time management and teamwork skills
- Good problem solving skill
Preferred skills:
- Have a polite, tactful and friendly attitude
- Experience with event organization is preferable
- Strong critical thinking and/or analytical thinking is an advantage

- Basic salary: Negotiable
- Bonus: 13th month salary, Annual Performance Bonus
- Transportation allowance
- Meals at canteen
- Monthly Sales Incentives (based on Total Company\'s sales result)
- Full salary SHUI (Social Insurance, Health Insurance, Unemployment Insurance)
- Additional premium healthcare package (after 1 year)
- 1 day work from home per week (after probation)
- 12 Annual Leaves (plus 1 day every 5 years)
Discount on purchasing AEON\'s products - Career advancement opportunities (transfer, promotion)
- Learning & Development courses & programs (domestics & overseas)
- Teambuilding trip
- Gifts on holidays/ celebrations, etc.
- Trade Union activities
